Afspænding af kroppen


På denne side kan du benytte 3 gratis guidede afspændingsøvelser. Øvelserne er en smagsprøve på hvordan disse afspændingsøvelser kan opleves i din krop. Der findes flere øvelser under menuen “Dit pusterum” som kan bruges mere specifikt blandt andet til søvnproblemer, stress i krop og sind, men også til at få en god start på dagen eller god energi i frokostpausen.

Jeg er uddannet professions bachelor i afspændingspædagogik og psykomotorik og har undervist og arbejdet med faget i 15 år.
Afspændingsøvelserne er udarbejdet og inspireret ud fra mine mange års erfaring med undervisning indenfor det afspændingspædagogiske felt.

Stop op – Balance i hverdagen.
En liggende afspænding.
17:34 min
.

Frokostpausen – En lille stund i et
roligt tempo.
En gående afspænding.
12:31 min.

Godmorgen – Bliv under dynen.
En liggende afspænding.
14:30 min
.

Øvelsernes overordnet formål:

  • At hjælpe kroppen til at slappe af.
  • At styrke immunforsvaret.
  • At sænke spændingsniveauet i musklerne.
  • At sænke niveauet af stresshormoner.
  • At berolige og afbalancere åndedrættet.
  • At fremme koncentration og even til at fokusere på lige nu.
  • At mindske uro i kroppen.
  • Og/eller til at understøtte kropslig velvære og restitution.

Jeg beskæftiger mig ligeledes med øvelser til forskellige kropslige problematikker som:

  • Spændingshovedpine
  • Søvnproblematikker
  • muskelspændinger
  • Tankespind
  • Stressforebyggelse/Stresshåndtering
  • Smertehåndtering
  • Koncentrationsbesvær
  • Uro i kroppen

    Disse øvelser vil løbende blive lagt op på siden under “Dit Pusterum” i menuen.

Tænk på afspændingsøvelserne som en mental træning,
der øger din mentale sundhed, ligesom regelmæssig og fysisk træning opbygger og forbedrer din fysiske form.

Du er altid velkommen til at kontakte mig.